piątek, 9 listopada 2018

piernik z pomidorami


przepis z Jadłonomii 
  • 1 szklanka krojonych pomidorów z puszki (można dać całą)
  • 1 banan (ja dałam dwa mniejsze)
  • ½ szklanki oleju roślinnego
  • ½ szklanki cukru trzcinowego (dałam cukier puder)

blendujemy,potem dodajemy resztę tzn:

  • 2 szklanki mąki pszennej lub orkiszowej (ja dałam pół na pół takiej i takiej)
  • 1 ½ łyżki przyprawy piernikowej, najlepiej domowej
  • 1 łyżka kakao
  • 1 łyżeczka sody
  • ½ łyżeczki proszki do pieczenia
  • ½ łyżeczki soli
     pieczemy w piekarniku nagrzanym do 180 C ok 45-50 min (ja zmniejszyłam po 10 min temp do 160 C i piekłam jakieś 35 min)
     składniki na jedną keksówkę o długości 27 - 33 cm lub na dwie mniejsze keksówki
     ciasto zawsze się udaje i bardzo pięknie wyrasta – dlatego nie należy nakładać go za dużo do keksówki, wystarczy, aby ciasto sięgało do połowy wysokości. Jeśli ciasto przekroczy ¾ wysokości może mieć kłopoty z wyrastaniem i powstanie zakalec

piernik smakuje rewelacyjnie,nikt nie wyczuł w nim pomidorów :)




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz