środa, 17 lipca 2013

biszkopt z galaretką i owocowym wsadem




no to najpierw pieczemy biszkopt
pierwszy raz zrobiłam biszkopt z tego przepisu http://www.mojewypieki.com/przepis/biszkopt-przepis-ii
i nie ukrywam,nie ostatni raz :)

składniki na biszkopt (tortownica mała):
5 jajek
3/4 szklanki cukru
3/4 szklanki mąki pszennej
1/4 szklanki mąki ziemniaczanej
łyżeczka octu

ubijamy białka,potem stopniowo dodajemy żółtka,cukier,ocet a na końcu mąkę
wkładamy do nagrzanego piekarnika
i pieczemy 165 C 40 min
po upieczeniu (pierwszy raz tak robiłam) rzucamy (!)biszkoptem o ziemię
cytuję:
Gorące ciasto wyjąć z piekarnika,
z wysokości około 60 cm opuścić je (w formie) na podłogę
podobno zapobiega to opadaniu ciasta
i wiecie co,działa :)
potem położyłam go do góry nogami i poczekałam aż się wystudzi


na wystudzony biszkopt wylewamy kremówkę

0,5 l śmietany 30%
ubitej z odrobina cukru i dwoma śmietanfixami

na to wykładamy owoce




i stężałą galaretkę
(ja dałam trzy rozpuszczone w 4 1/2 szkl wody ale zmieściły mi się tylko dwie :) )





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz