czwartek, 4 lipca 2013

chrrrruuupiące gofry




dawno nie robiłam gofrów
a przecież mam świetną 30 letnią gofrownicę na strychu
która aż się prosi,żeby ją użyć

z tego co pamiętam to
najlepszy przepis jest tu http://fantazjemagdyk.blogspot.com/2010/10/gofry-wg-michela-roux.html
z wierzchu chrupiące a w środku mięciutkie
ja podaję podwójną porcję która wystarcza na ok.12 gofrów

no to do dzieła

składniki:
320g mąki (ja dodaję troszkę więcej,tak aby konsystencja przypominała ciasto naleśnikowe)
 troszkę cukru (dałam ok.3 łyżek)
szczypta soli
100g stopionego masła
4 jajka, osobno żółtka i białka
540 ml mleka

Wymieszać mąkę, cukier, sól, stopione masło, żółtka jajek i mleko
Ubić białka ze szczyptą cukru i ostrożnie wymieszać z resztą ciasta
Rozgrzaną gofrownicę smarujemy,odrobiną masła,lub oleju i smażymy gofry





1 komentarz:

  1. Ciekawe czy mi takie wyjdą, bo to ponoć zależy od mocy gofrownicy...

    OdpowiedzUsuń