czwartek, 27 marca 2014

no i się uparłam na tą ciecierzycę no


szukając przepisu na hummus trafiłam tu http://zdrowa-kuchnia-sowy.blogspot.com/2012/02/zamiast-pop-cornu-albo-chipsow-pikantne.html i już wiedziałam,że będę musiała je zrobić

potrzebujemy:
250 g (ugotowanej w lekko osolonej wodzie  i uprzednio na noc zamoczonej albo kupionej w puszce) ciecierzycy
2-3 łyżki oleju
przyprawy (ja dałam słodką czerwoną paprykę,sól ziołową,zioła prowansalskie)
dwa ząbki czosnku


przyprawy (wg upodobania) zalewamy olejem,wrzucamy rozcięte ząbki czosnku
ugotowaną ciecierzycę,przecedzamy i na blaszce mieszamy z oliwą z przyprawami




wkładamy do nagrzanego piekarnika (180-200 C) na 20-45 min
im dłużej pieczemy,tym bardziej chrupiące są kuleczki

ja piekłam 25 min ,co jakiś czas mieszając  kulki

przekąska jest bardzo sycąca







a cały dom pachnie ziołami :)

9 komentarzy:

  1. A dobre jest? w skali 1 - 10 (tej z filmwebu) jakbyś oceniła?;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. w skali 1-10 jak dla mnie 9 :)
      sama ciecierzyca ma delikatny fasolowato-grochowy smak to przyprawy nadają mu właściwy aromat,czosnek,zioła prowansalskie mmm to jest to co lubię :)

      Usuń
  2. interesujące jak smakuje, bo wygląda smakowicie:D na ile mają chrupkość chrupek?? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pozwolę sobie odpowiedzieć: trzeba dobrze je wysuszyć w papierowym ręczniku, są wtedy chrupkie bardzo, w porywach nawet na 10;)
      Niech rekomendacją będzie fakt, że moja córka, która nie daje się namówić na dania ze strączkowymi te chrupki zajada aż miło;)
      Pozdrawiam! I zdrowego chrupania!

      Usuń
  3. Ja daje 10 punktów

    OdpowiedzUsuń
  4. bez oleju sa jeszcze lepsze.

    OdpowiedzUsuń
  5. na to nie wpadlam... na pewno sprobuje,
    ale chyba raczej dodajac jakies korzenne przyprawy...

    a humusu ci u mnie dostatek, tak jak kiedys uwielbialam , tak pracujac w branzy przetworczej, nie moge juz patrzec...:(

    OdpowiedzUsuń