czwartek, 16 kwietnia 2015

kruchy jabłecznik

dieta dietą ale czasem przychodzą goście
i wypada podać coś do kawy


ciasto:
1 kostka margaryny
100 ml kwaśnej śmietany(ja dałam jogurt naturalny)
600 g mąki
200 g cukru
4 żółtka
szczypta soli
Masa jabłkowa:
2 kg startych na grubej tarce jabłek (kwaśne odmiany)
sok z cytryny według uznania

składniki na ciasto szybko ugniotłam
2/3 wyłożyłam na blaszkę
na to dajemy starte jabłka ja dodałam jeszcze cynamon
i na sam wierzch reszta ciasta

pieczemy ok 50 min w 175 C
piekąc zerkałam tu http://anna.przepisy.net/jablecznik-prawdziwy/









4 komentarze:

  1. Niezbyt ladnie wyglada :(

    OdpowiedzUsuń
  2. Właśnie prze-apetycznie wygląda! I pewnie tak samo pachnie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam jabłeczniki ;)) Na pewno pyszny :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wygląda na ciut niedopieczone - jabłka można było wstępnie przesmażyć na patelni.
    I zamiast margaryny - masło!

    OdpowiedzUsuń