sobota, 21 września 2013

szybki gruszkowiec




właściwie to nie jest gruszkowiec  wg oryginalnego przepisu nazywa się Włoskie imbirowe ciasto z gruszkami i wiórkami czekolady ale u mnie gruszkowiec,bo zapomniałam kupić czekoladę :)
a przepis wzięłam stąd http://swiatpachnieszarlotka.blogspot.com/2012/08/woskie-imbirowe-ciasto-z-gruszkami-i.html

na kwadratową blaszkę 25x25  potrzebujemy:

200g masła
160g  cukru
3 jaja
180g mąki pszennej
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1/2 łyżeczki sody oczyszczonej
1 łyżka świeżo imbiru
dodałam jeszcze łyżkę cynamonu
6 małych gruszek

masło ugniotłam z cukrem,dodałam jajek ,potem mąkę,proszek ,sodę i imbir
wyłożyłam do blaszki

obrałam gruszki,przecięłam na pół,wycięłam nasionka i ułożyłam dupkami w dół

a teraz do piekarnika 180c 40 min


posypałam cukrem pudrem




i zjadłam :)



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz