poniedziałek, 27 października 2014

Pumpkin Pie czyli tarta z dynią



kiedy powiedziałam Młodemu,że robię ciasto z dynią
on zaraz mi z przepisem,i że tylko ten i żaden inny
no więc ok robimy

potrzebujemy:
średnią dynię
3 żółtka i dwa całe jaja
puszkę słodkiego skondensowanego mleka (ja dałam 2/3)
kardamon (ja dałam przyprawę do piernika,cynamon i trochę pieprzu)
300 g imbirowych ciasteczek (ja dałam herbatniki i cynamon)
150 g masła (ja dałam margarynę)

przekrajamy i czyścimy dynię
wkładamy ją do piekarnika na 170 c do czasu aż zmięknie




w tym czasie robimy spód do naszej tarty


blendujemy herbatniki z cynamonem


a potem ugniatamy z tłuszczem
wychodzi nam sypko-lepka papka


którą wyklejamy blaszkę


następnie obieramy dynię i miksujemy ją dodając jajka,mleko i przyprawy


i wylewamy do tortownicy i pieczemy w 200 c, w przepisie jest czas 30 min ja piekłam godzinkę aż cała masa dyniowa lekko się wybrzuszyła


nadmiar musu wlałam do muffinkowych foremek









1 komentarz: