piątek, 19 kwietnia 2013

W-Z



nie całkiem mi wyszło,przynajmniej nie tak jak powinno
chociaż przepis łatwy
zresztą,połowa już zeżarta :)

ciasto:
  6 jajek
  150 g (3/4 szkl.) cukru
  115 g (11 łyżek) mąki pszennej
    25 g (5 łyżek) kakao
    40 g masła
ciasto absolutnie trzeba zrobić wg. tej kolejności
ja zrobiłam po swojemu i nie wyrosło mi zbyt pięknie

do ubitych białek z połową cukru,dodać utarte żółtka z pozostałym cukrem
dodać przesiana mąkę z kakao,wszystko DELIKATNIE wymieszać
na końcu dodać roztopione schłodzone masło

piec ok 30 min w temp.180 C

krem:
 500 ml schłodzonej śmietany kremówki 36%
 2 łyżeczki cukru pudru
 1 cukier wanilinowy
 2 łyżeczki żelatyny (jak widać na zdjęciach muszę jednak dać więcej żelatyny...)

żelatynę rozpuścić w 1/3 szkl. gorącej wody,następnie schłodzić
kremówkę ubić, pod koniec ubijania dodać cukier puder, cukier wanilinowy
oraz rozpuszczoną schłodzona żelatynę

wystudzone ciasto przekroić
nasączyć ,ja nasączyłam grzańcem galicyjskim a na niego położyłam dżem z czarnej porzeczki
przełożyć masą śmietanową
i zakryć drugim blatem ciasta

na koniec polewa i wiórki kokosowe
najlepiej odstawić na noc






można też wykończyć nieco inaczej tak jak tu http://kuchniaaleex.blogspot.com/2012/11/wisniowa-wuzetka-wg-aleex.html
skąd wzięłam ten przepis :)

smacznego


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz